БРЕГАЛНИЧКИ ПОРТАЛ

ИДЕНТИТЕТ НА РЕГИОНОТ

Справување со пожари на отворено- Прв дел: Како да направите план за подигање на свеста за опасноста од шумски пожари

Во 2021 година жителите на крајниот исток на државата беа потресени од најкатастрофалниот пожар кој што некогаш го има зафатено Пијанечко-Малешевскиот крај. Пожарот кој што се појави на планината Средна а потоа се прошири кон малешевијата направи огромна материјална штета по шумскиот фонд а со тоа и по квалитетот на амбиенталниот воздух и микроклиматските карактеристики на овој претходно живописен предел. Годинава повторно низ Македонија особено во централниот дел од државата беснеат катастрофални пожари кои што се предизвик за месното население и институциите.
Пренеси го гласот

Поради аматеризмот и игнорантноста на надлежните за сериозноста на проблемот со појава на пожари на отворено, а со цел за наш скромен допринос кон подигањето на јавната свест за истиот но и понуда на конкретни решенија во наредниот период ќе објавиме серија на текстови во кои што ќе ги образложиме сите аспекти на овој енормен проблем, но и ќе понудиме методологија, постапки, мерки и активности со кои пожарите би можеле да се превенираат и успешно да се анулира нивната потенцијална опасност.

Почнуваме со создавањето сеопфатен план за подигање на свеста за опасностите од шумските пожари вклучува повеќестран пристап кој ги поттикнува надлежните органи во образованието заедно со ангажманот на локалната заедница, улогата и достапноста на информациите во медиумите и детална соработка со сите различни засегнати страни кои на свој начин би требало да бидат вклучени во системот за превенција на пожарите.

Еве еден структуриран план за постигнување на целта за подигање на свеста на државата за опасностите од пожарите на отворено, нивните карактеристики и методологија и начини за имплементација на тој процес:

1.Цели

  • Едуцирајте ја јавноста за причините и опасностите од шумските пожари.
  • Промовирање на превентивни мерки за намалување на ризикот од шумски пожари.
  • Поттикнете ја вклученоста на заедницата во превенција и безбедност од пожари.
  • Зголемете ја свеста преку медиумите и односите со јавноста.

2. Целна популација

  • Општа јавност (вклучувајќи сопственици на куќи, планинари, кампери)
  • Месни заедници во подрачја подложни на пожари
  • Училишта и образовни институции
  • Креаторите на политиките и претставниците на локалната самоуправа
  • Групи за животна средина и зачувување

3. Клучни пораки

  • Разбирање на причините за шумските пожари (природни и човечки предизвикани).
  • Важност на мерките за заштита од пожари (на пр., да не се оставаат камперски огнови без надзор, правилно отстранување на цигарите).
  • Еколошките, економските и социјалните влијанија од шумските пожари.
  • Чекори што треба да се преземат за време на итен случај на пожар.
  • Начини да се вклучите во напорите за спречување пожари.

4. Стратегии и тактики

A. Образование и достапност

-А.1. Работилници и семинари

  • Спроведување работилници во локалните заедници и училишта за превенција и безбедност на шумски пожари.
  • Партнерски програми за соработка со противпожарни служби и граѓански организации од областа на животната средина преку обезбедување на стручни соработници и експерти.

-А.2. Училишни програми во рамки на образовниот процес

  • Развијте едукативни материјали и активности за учениците.
  • Организирајте училишни натпревари (на пр., постер, натпревари за есеи) за превенција од шумски пожари.

-А.3. Настани во заедницата

  • Домаќин на настани во заедницата, како што се демонстрации за заштита од пожари и вежби за подготвеност.
  • Организирајте активности за чистење на шумите за да ги намалите запаливите материјали.

Б. Медиуми и односи со јавноста

-Б.1. Кампања за социјални медиуми

  • Користете платформи како Фејсбук, Твитер и Инстаграм за да споделувате совети, факти и приказни за шумските пожари.
  • Креирајте и промовирајте хаштагови поврзани со свесноста за шумски пожари.

-Б.2. Соопштенија за јавни услуги (СЈУ)

  • Развијте PSA за радио, ТВ и услуги за онлајн стриминг.
  • Остварувајте партнерство со локални познати личности или инфлуенсери за да ја засилите пораката.

-Б.3. Соопштенија за медиуми и ангажман во медиумите

  • Издавајте соопштенија за печатот до локалните весници, ТВ и радио станици.
  • Организирајте интервјуа и спотови за гости на локалните медиуми за да разговарате за ризиците и превенцијата од шумски пожари.

В. Соработки и партнерства

-В.1. Владини агенции

  • Соработувајте со локалните и државните владини агенции за ширење информации.
  • Вклучете се со креаторите на политиките за да се залагате за посилни регулативи за спречување шумски пожари.

-В.2. Непрофитни граѓански организации

  • Иницирајте и бидете дел од партнерства со општествени групи чиј фокус е работата во областа на животна средина и зачувување на природата, како кодомаќин на настани и споделување на ресурси и знаења.
  • Работете со локалните противпожарни служби за поддршка на програмите за спречување пожари.

-В.3. Корпоративни партнерства

  • Побарајте спонзорства од бизниси за кампањи и настани за подигање на свеста.
  • Охрабрете ги компаниите да ја вклучат безбедноста од шумски пожари во нивните иницијативи за корпоративна социјална одговорност (ООП).

Г. Материјали и ресурси

-Г.1. Образовни материјали

  • Креирајте брошури, флаери и постери со клучни информации за превенција од шумски пожари.
  • Развијте информативна веб-локација со ресурси, видеа и интерактивни алатки.

-Г.2. Создавање и пуштање во промет на комерцијални промотивни материјали (Merchandise)

  • Дистрибуирајте брендирана стока (на пр., маици, капачиња, шишиња со вода за повеќекратна употреба) со пораки за свесност за шумските пожари.
  • Обезбедете комплети за заштита од пожари за домаќинствата и заедниците.

5. Евалуација и повратни информации

5.1. Анкети и формулари за повратни информации

  • Дистрибуирајте анкети по настани и работилници за да соберете повратни информации и да го измерите влијанието.
  • Користете онлајн платформи за да соберете повратни информации од пошироката заедница.

5.2. Следење и известување

  • Следете го ангажманот на социјалните мрежи и медиумското покривање.
  • Подгответе редовни извештаи за ефективноста на кампањите за подигање на свеста и приспособете ги стратегиите по потреба.

6. Времеплов на активности

6.1. Фаза 1 (месеци 1-3): Планирање и подготовка

  • Развијте едукативни материјали и ресурси.
  • Планирајте работилници, семинари и настани во заедницата.
  • Воспоставете партнерства и соработки.

6.2. Фаза 2 (месеци 4-6): Имплементација

  • Стартувајте кампањи на социјалните мрежи и СЈУ.
  • Спроведување на програми за информирање на заедницата и училишни активности.
  • Одржувајте прес-конференции и вклучете ги локалните медиуми.

6.3. Фаза 3 (месеци 7-12): Одржливост и евалуација

  • Продолжете со едукативни и теренски активности.
  • Следете го влијанието на кампањата и собирајте повратни информации.
  • Прилагодете ги стратегиите врз основа на резултатите од евалуацијата.

7. Буџет и ресурси

  • Одвојте буџет за материјали, организација на настани, медиумска продукција и рекламирање.
  • Побарајте финансирање од владини грантови, корпоративни спонзорства и донации од јавноста и непрофитните организации.

Овој сеопфатен план, доколку се спроведе ефективно, може значително да ја подигне свеста за опасностите од шумските пожари и да промовира проактивни мерки за нивно спречување.

Креирано од:


Пренеси го гласот