Додека “10- годишниот предизвик” (10-Year Challenge) со вирална брзина се шири низ социјалните мрежи со што на себе навлече повеќе од 5 милиони корисници и бројни славни личности, експертите за приватност и аналитичари за технолошки прашања го вклучуваат алармот за мотивите на социјалниот инжинеринг кои стојат скриени зад ваквиот тренд.
Според теоретичарите, меме- кое што ги повикува фејсбук и инстаграм корисниците да прикачат фотографија од нив самите од пред 10 години заедно со некоја неодамна нивна лична фотографија- е намерно создадено од страна на фејсбук со цел да прибира фотографии за подобрување на овој медиски гигант во неговите напори и технологија за препознавање лица на случајни луѓе.
Исто така со овој алгоритам се допринесува кон подобрување и развој на вештачката интелигенција која почнуува врз основа на сопствено учење да се развива за потоа оваа технологија да биде користена за разно-разни други комерцијални и општествени потреби.
Првиот автор кој напиша статија за ваквата операција е новинарот на Wired Magazine, Кејт О Нил која напиша:
Благодарение на ова меме, создадена е огромна банка на податоци од внимателно одбрани фотографии на луѓе од пред 10 години и од сега. Но дури и ова специфично меме да не е дел од операција на социјален инжинеринг, последните неколку години беа исполнети со социјални игри и мемиња дизајнирани да прибираат податоци. Само помислете на масовната операција за прибирање податоци за над 70 милиони корисници што беше реализирана од страна на Кембриџ Аналитика аферата.
Me 10 years ago: probably would have played along with the profile picture aging meme going around on Facebook and Instagram
— Kate O'Neill (@kateo) January 12, 2019
Me now: ponders how all this data could be mined to train facial recognition algorithms on age progression and age recognition
Покрај овој пионер на идентификација на оваа потенцијална закана за приватноста на луѓето, во светот се поприсутни се авторите кои имаат исто или слично мислење со ова на Кејт.
Еден од тие автори е Ејми Веб, која што е професор на NYU Stern School of Business која за CBS News изјави дека овој вирален тренд му овозможува на фејсбук “совршена бура за учење на вештачката интелигенција”, додавајќе дека овој предизвик му овозможи на фејсбук учење и тренирање на сопствените алгоритми за идентификација на мали фацијални промени во структурата на изразот на лицето.
Фејсбук од своја страна се огради од ваквите тврдења и кажа дека нема никаква корист од овој предизвик.
Ова меме кое е генерирано од страна на корисници и стана вирално само за себе. Фејсбук не го започна овој тренд и мемето користи фотографии кои што корисниците веќе ги имаат поставено на фејсбук. Фејсбук не добива ништо од ова меме. Како потсетување фејсбук корисниците може во било кое време да ја исклучат опцијата за препознавање на лица на својот профил.
-соопштија од компанијата Фејсбук.
СЛИЧНИ ОБЈАВИ
Постои град во Турција кој се вика “Бетмен”
Видео трактат за оние работи што навистина се важни во животот
Необјавени писма од Брус Ли за неговото духовно будење