БРЕГАЛНИЧКИ ПОРТАЛ

ИДЕНТИТЕТ НА РЕГИОНОТ

Од МОБ за Скопје- Бесплатен концерт по повод  200 годишнината од раѓањето на Јохан Штраус II

Пренеси го гласот

Во реализација на Македонската опера и балет а со поддршка на Министертвото за култура на Република Македонија на 5 јули со почеток во 21 часот на Плоштад Мајка Тереза (Плато пред Националната Опера и Балет) во Скопје ќе се случи величествен настан по повод  200 годишнината од раѓањето на Јохан Штраус II.

Јохан Штраус е еден од најзначајните композитори на виенската класика а на настанот ќе настапи оркестарот на #МОБ составен од 80 музичари, под диригентска палка на маестро Vinzenz Praxmarer и солистите Brigitta Simon и Иван Наумовски, со репертоар составен од најпознатите валцери, арии и маршеви на Штраус.

📍 Настанот се одржува на отворено и е со стоење.

📍 Настанот е бесплатен, но, задолжителна е регистрација:

Јохан Штраус II

Роден 25 октомври, 1825, во Виена, Австрија
Починал на 3 јуни, 1899, во Виена

Јохан Штраус II, нарекуван „Кралот на валцерот“, беше еден од најпознатите композитори на 19 век и централна фигура во светот на лесната класична музика. Роден во Виена во музичко семејство, тој беше најстариот син на Јохан Штраус I, кој и самиот беше успешен композитор и диригент. И покрај првичното спротивставување од страна на татко му, Штраус II решително ја следеше својата музичка кариера и на крајот ја надмина славата на својот татко, преработувајќи го валцерот како уметничка форма.

Штраус искомпонира повеќе од 500 дела, вклучувајќи валцери, полки, маршеви, квадрили и повеќе од десетина оперети. Неговата музика ја доловува елеганцијата, шармот и енергијата на виенскиот живот. Неговото најиконично дело, „На убавиот син Дунав“ (An der schönen blauen Donau), премиерно беше изведено во 1867 година и останува едно од најпрепознатливите и најтрајните оркестарски дела на сите времиња.

Меѓу неговите сценски дела, оперетите како „Лилјакот“ (Die Fledermaus, 1874) и „Циганскиот барон“ (Der Zigeunerbaron, 1885) и денес ја воодушевуваaт публиката со својата духовитост, заразни мелодии и брилијантна оркестрација. Овие дела помогнаа да се постават темелите за златната ера на оперетата и влијаеја на композитори како Франц Лехар и дури на раната Бродвеј сцена.

Музиката на Штраус се одликува со ритмичка живост, елегантна фраза и богата оркестрација. Неговите валцери, кои често започнуваат со нежна воведна тема пред да прераснат во живописни, флуидни танцови мелодии, ја отелотворуваат елеганцијата на Виена од 19 век. Иако често се категоризира како „лесна“ музика, композициите на Штраус откриваат висок степен на мајсторство, емоционална нијанса и трајна привлечност. Неговата способност да ја спои префинетоста со популарноста му обезбеди место меѓу големите мајстори на романтизмот.

Програма

1. Увертира за „Prinz Methusalem“
Оваа оперета е сатира на политичките интриги, дворската лицемерност и постојаната борба за моќ и престиж во 19 век, но раскажана со препознатливата леснотија на Штраус. Приказната го следи младиот и неискусен принц Метузалем, опкружен со заговорници и бунтовници. Оперетата премиерно беше изведена на 3 јануари 1877 година во Карлтеатар во Виена.

2. Mein Herr Marquis Couplet (8) (од „Die Fledermaus“) – сопран
Позната и како “Adele’s Laughing Song”, оваа блескава колоритна арија е духовит коментар за погрешниот идентитет и општествениот статус. Ремек-дело на комична елеганција и вокален огномет.

3. Als flotter Geist (бр. 2 од „Der Zigeunerbaron“) – баритон
Kомична воведна арија на ликот Жупан, богат и фалбаџија свињар, од оперетата „Der Zigeunerbaron“ од Јохан Штраус II. Со живи ритми и хумористична храброст, делото го поставува тонот за екстровертната личност на Жупан и додава шарм и духовитост на воведните сцени на оперетата.

4. Geschichten aus dem Wienerwald, Валцер оп. 325
Еден од најпознатите валцери на Јохан Штраус. Компониран во 1868 година, тој го евоцира идиличниот шарм на виенскиот шумски пејзаж и вклучува препознатливо соло на цитра во својата оригинална верзија. Делото ги спојува лирските мелодии со живи танцови ритми, доловувајќи го носталгичниот дух на Виена од 19 век.

5. Tritsch-Tratsch, брза полка оп. 214
Жива и духовита полка што го отсликува живиот дух на виенскиот општествен живот. Компонирана во 1858 година, таа останува едно од најомилените дела на Штраус, полна со ритмичка привлечност и хумор.

6. Episode, Polka francaise, оп. 296
Напишана за студентскиот бал во 1865 година, за време на период на болест, оваа елегантна полка во француски стил премиерно беше изведена во свечените сали на виенскиот Хофбург. Таа внесува салонска грациозност и шарм во концертната атмосфера.

7. Das Eine kann ich nicht verzеih‘n, бр. 7 (од „Wiener Blut”) – дует
Страстен дует во кој љубовта и љубомората се соочуваат со блескава духовитост. Оперетата „Wiener Blut“, составена од Адолф Милер помладиот со музика од Јохан Штраус II, премиерно беше изведена на 26 октомври 1899 година во Карлтеатар во Виена.

8. Kaiser Franz Joseph I: Rettungs-Jubel-Marsch, оп 126
Компониран како одговор на обидот за атентат врз царот Франц Јозеф I во 1853 година, овој патриотски марш ја изразува лојалноста на Штраус кон монархијата. Премиерно беше изведен кратко по настанот во популарното виенско место за танцување Zum Sperl.

9. Kaiserwalzer, валцер оп. 437
Првично насловен „Рака под рака“, овој благороден валцер е компониран во 1889 година за да ја одбележи пријателската средба помеѓу царот Франц Јозеф I и германскиот цар Вилхелм II. Тој е еден од највеличествените и најшармантните валцери на Штраус.

10. Увертира на „Der Zigeunerbaron“
Живописна, драматична концертна увертира што ги комбинира унгарските фолклорни бои со брилијантноста на оперетата на Штраус. Премиерно изведена во 1885 година, увертирата ги претставува клучните теми од оперетата во жива и возбудлива форма.

11. Werberlied бр. 12 1/2 (од „Der Zigeunerbaron“) – баритон
Испеана од грофот Хомонај, унгарски офицер, оваа смела баритонска арија е полусериозен, полухумористичен повик за вооружување. Полна со патриотски шарм и претерани воени слики, таа е истовремено и возбудлива и иронична.

12. Wer uns getraut бр.11 од оперетата „Der Zigeunerbaron“ – дует
Весел, романтичен дует што ги слави љубовта, бракот и среќниот крај. Шармантен момент на размислување и оптимизам во рамките на оперетата.

13. Banditen-Galopp, оп. 378
Музичка игра полна со невоља и брзина, заснована на теми од оперетата „Prinz Methusalem“. Компонирана во 1877 година, таа јури напред како комична сцена во потера, класична забава на Штраус.

14. Frühlingsstimmen, Валцер оп. 410
Еден од најпознатите концертни валцери на Штраус. Тука пролетта се слави преку блескави колоритни пасажи и раскошни мелодии. Компониран во 1883 година, валцерот ѝ е посветен на сопранот Бианка Бјанки, која ја изведе премиерата на 1 март 1883 година во Театарот ан дер Вин.

15. Csárdás од „Ritter Pásmán“
Овој огнен и виртуозен танц во унгарски стил потекнува од единствената опера на Штраус, „Ritter Pásmán“, премиерно изведена во 1892 година. „Csárdás “, изведена во балетскиот интерлудиум од третиот чин, се одликува со драматични контрасти помеѓу бавни, експресивни делови и брзи, ритмички водени пасажи. Го покажува талентот на Штраус за егзотични бои и неговата длабока фасцинација со унгарската народна музика.

Креирано од:


Пренеси го гласот