Зошто некоја класична музика би нè исплашила? Дали се тоа гласни звуци, мрачен звук или застрашувачката приказна што може да ја каже музиката? Откријте кои композитори и музички дела нè прават да се тресеме од страв …
1. Едвард Григ – Во салата на планинскиот крал (In The Hall Of The Mountain King)
Ремек-дело на Григ , музичко дело каде градењето тензии треба да евоцира пештера полна со тролови, гноми и гоблини. Самиот Григ не бил огромен обожавател на оваа песна и изјавил дека песната ја напишал да можат да ја слушаат и мечките, и дека иронијата во песната највеќе ќе ја пронајдете во себеси.
2. Камиле Сен-Саенс – Дансе Макабре (Danse Macabre)
Како што сугерира насловот, овој темен мал танц има сè што е потребно да му даде на слушателот волја. Делото ја раскажува приказната за Смртта (виолинист) што ги прави мртвите да се издигнат од нивните гробови на Ноќта на вештерките и да танцуваат до неговата злобна мелодија.
3. ЏОН ВИЛИЈАМС – ВИЛИЦИ (JAWS)
Не изгледа логично дека само две белешки може да предизвикаат такво чувство за претскажување, но Вилијамс успеа со тоа. Неговата музика во Вилица на Спилберг долго време ги држела луѓето надвор од морето во 1975 година.
4. Модест Мусоргски – Ноќ на планината Балд (A Night on the Bald Mountain)
Започнувајќи го животот како тонска песна наречена Свети Јован во Ноќ на голата планина, најпознатото дело на Мусоргски беше познато кога го ревидираше Римски-Корсаков, а потоа се вклучи во саундтракот на Фантазијата на Дизни. Каква и да е инкарнацијата во која е, тоа е застрашувачко ремек-дело.
5. МОРИС ЖАРЕ – ДУХ (GHOST)
Ова е можеби повеќе плашливо и натприродно музичко дело , но сепак, резултатот на Морис за „Дух“ е сè уште вреден за слушање.
6. Хектор Берлиоз – Сон за сабота на вештерките од Симфонијата Фантастик ( Dream of a Witches’ Sabbath from Symphonie Fantastique)
Берлиоз користи низа оркестарски ефекти за да создаде сцена на собир на вештерки – виолини со помош на грбот на нивните лакови за да создаде меурчиња на звучни казани, како и звук на погребно ѕвоно и испади на музичка смеа.
7. Бернар Херман – Психо (Psycho)
Значи, застанувате во мотел, фенси туш и следното нешто што знаете е лудак во перика кој се обидува да ве нападне. Како мислите дека можеби звучи тоа? Па, Бернар Херман го знае тоа чувство и тој ни го покажува во саундтракот на „Психо“ на Алфред Хичкок.
8. Ј. С. Бах – Toccata & Fugue in D Minor
Ова е една од најголемите музички остварувања кога станува збор за застрашувачка музика. Користена е во класични хорор филмови како „Црната мачка“, „Др. Ekекил и г-дин Хајд, па дури и во „Доктор Кој“.
9. Џери Голдсмит – Зона на самракот (The Twilight Zone)
Зона на самракот сега изгледа како старомоден спак-фест, но кога станува збор за постигнување на филмската верзија во 1982 година на популарното ТВ шоу, Џери Голдсмит зачекори за да го направи тоа страшно колку што можеше.
10. Карл Орф – О Фортуна, од Кармина Бурана (O Fortuna, from Carmina Burana)
Кога станува збор за чист бес, малкумина можат да му конкурираат на Карл Орф. Прекрасното отворање на „О Фортуна“ од „Кармина Бурана“ наскоро се заменува со интензивна, пулсирачка хорска интерпретација, која во основа еруптира во целосен оркестарски пожар.
11. Џузепе Верди – Умира Ирај од неговиот реквием (Dies Irae from his Requiem)
Кога станува збор за музика која предизвикува болки во ‘рбет, тешко е да се победи Дерс Ирај на Верди, или’ Ден на гневот ‘. Реквиемот на Верди е епско достигнување во секоја смисла, но овој приказ на денот на пресудата е со прилично вознемирувачки работи. Пуштете го гласно.
12. Густав Малер – Симфонија број 2, Воскресение (Symphony No. 2, The Resurrection)
Има два моменти во Симфонијата број 2 на Малер (прекарот Воскресение) каде композиторот се обидел да ги фати теророт и болката од смртта во еден музички гест, што стана познато како „Смртниот крик“. Можете сами да процените дали тоа функционира или не, но ве советуваме да седнете додека слушате…
13. Франц Лист – Тотентанц (Totentanz)
Лист бил опседнат со сите нешта и истражувал многу теми и тоа често во својата работа. Неговите „Мефисто Волц“, Пенсиес де март и „Ла готунд гондола“ флертуваат со поимот смрт и по крајот на животот. Тотентанц (Танц на мртвите) е веднаш препознатлив по неговите заканувачки отворачки неусогласени ноти во оркестарот и пијано, што го отвора патот за возбудливи 15 минути виртуозна и ненамерна пијано музика.
14. Бела Барток – Трансилвански танци (Transylvanian Dances)
Барток бил инспириран да ја напише својата Соната во 1915 година, откако собра народни мелодии во Романија, дом на легендарното собиралиште на вампири, Трансилванија. Тој ги именувал апартманите Трансилвански танци кога ги организирал за оркестар.
15. Џон Вилијамс – Дракула (Dracula)
Тоа е 1913 година, а грофот Дракула пристигнува од Трансилванија, подготвен да се спушти на Мина Ван Хелсинг и да пие крв. Ужас, интрига и неизвесност – па кој подобро да ја компонира музиката на филмот од генијалниот музички филм на Џон Вилијамс?
СЛИЧНИ ОБЈАВИ
Објавен конкурс за нови композиции фестивал “Бисер на Јадранот” 2025. – повик за пејачи, автори од Македонија
Таа е кралицата на New Age музиката, живее во замок до кој се пристапува со хеликоптер
Врвниот виолинист Емилио Перцан од Германија доаѓа да предава и музицира во Македонија затоа што ја сака земјата