БРЕГАЛНИЧКИ ПОРТАЛ

ИДЕНТИТЕТ НА РЕГИОНОТ

5 Градови во кои можете да видите неверојатно моќна улична уметност

Пренеси го гласот

Графити, мурали, вандализам — уличната уметност носи разни имиња, но едно нешто што звучи вистинито низ целиот свет е културната релевантност зад овие уметнички дела.

Улицата е  музеј на отворено во градот. Не само што е привлечно да се погледне, тој често функционира како порта во основните социјални, културни или политички грижи за поставката во која се појавува. Иако е лесно, откако ќе наидете на прекрасно уметничко дело на ѕидот на градот, едноставно да фотографирате, да ја поставите на социјалните мрежи и да продолжите понатаму.

Погледнете ја оваа мала турнеја по седум од најдобрите светски градови за воодушевувачка  улична уметност.

  • Сан Хуан, Порто Рико

Започнат во 2010 година, фестивалот за улични уметности „Сантурче Ес Леј“ запали искра во долго запоставената населба Сантурче Сан Хуан, помагајќи да се претвори во голема уметничка дестинација. Но, муралите што ги покриваат зградите овде не се само позадина туку  имаат за цел да ги прикажат современите и историските теми на Порто Рико.

На аголот на Калес Сера и Аурора, мурал ги прикажува трите бродови на Колумбос додека пловеле во 1492 година. Телата се распаѓаат, а морето станува црвено. Од страна на колективниот Ел Баста, кој се нарекува „Он-лајк“ („Патување со повеќе бродови од морнарите“), фраза земена од „Отворените вени на Латинска Америка“ на Едуардо Галеано , е многу погодна за опишување на процесите на колонизација, експлоатација и грабеж што се случиле во тоа време.

  • Богота, Колумбија

Континуираните реакции на историјата на Колумбија ја информираат политичката улична уметност на Богот – и  настаните влијаат на производот. По протестите во врска со фаталното стрелање на полицијата врз тинејџерски уметник во 2011 година, Боготи во голема мерка ја декриминализираше уличната уметност, дозволувајќи да се развијат сложени мурали.

Започнувајќи од таа улица каде живописното спојување со домородно место од Гуаче ја покрива фасадата на музичкото студио на Холофница, следат таканаречените разочарани улици кој ги содржат лицата на бездомните лица, сугерирајќи на еден скандал во кој армијата ги наведувала сиромашните цивили во оддалечените области со ветувања за работни места пред нивното убиство, облекувајќи ги во бунтовнички униформи и презентирајќи ги како герила.

Впечаток остава и фасадата на една зграда која ги претставува  остатоците од повеќедеценискиот вооружен конфликт во земјата – заедно со вреќи пари и шлем на рударот, кои се однесуваат на капиталистичката алчност и искористувањето на природните ресурси на Колумбија.

  • Истанбул, Турција

Истанбул е амалгам на културите. Мултикултурализмот и различностите се вградени во Истанбулското општество и поглед на светот. И покрај сегашната политичка состојба во регионот и геополитичкото значење,  уметниците избираат да останат во голема мерка аполитички. Уметниците, во најголем дел, создаваат нешто што ќе промовира мир, осудувајќи војна или и даваат суптилен гнев на политичката предност.

Културно, уличните уметници во Истанбул се повлекуваат многу од локалната историја. Многу „прикажуваат римски или грчки бисти во уметничките дела, како одраз на минатото во Истанбул и скулпторското наследство што сè уште се наоѓаат во денешна Турција. Истанбул изобилува со мотиви инспирирани од отоманските плочки и архитектонските детали.

  • Каиро, Египет

Египетската револуција во 2011 година предизвика експлозија на политичкото влијание на уличната уметност, сличности  кои Каиро никогаш порано не ги видел. Портрети на паднати активисти и карикатури на авторитарни фигури опфаќаат површини околу плоштадот Тахрир, особено на улицата Мохамед Махмуд, каде ѕидот на Американскиот универзитет во Каиро (AUC) го користеле активисти.

Депресивните остри мерки на демонстрантите ги придушуваа најпровокативните уметнички дела. Ѕидот на AUC бил варосан, а потоа и делумно урнат, но останале некои, вклучувајќи и портрет на еден млад маченик од Амар Або Бакр. Во место кое е населено со многу собирачи на смет, Ел Сед им оддава почест на овие работници со огромна фреска, која опфаќа 50 згради и, на арапска калиграфија, цитира копски епископ од третиот век: „Ако некој сака да ја види светлината на сонцето, тој мора да ги избрише очите“.

  • Ставангер, Норвешка

Секоја година жителите волонтираат на ѕидовите на своите домови како активности на уметниците кои учествуваат на фестивалот за улична уметност на Ставангер НуАрт. Никој не знае што ќе произведат уметниците, но сите се согласуваат уметничките дела да ги остават на местото најмалку една година. Честопати, резултатот е разговор за локалните проблеми кој е актуелен  на јавен простор.

Во центарот на градот прикажано е црно, бело и црвено сликарство од Роа кој прикажува издвојуван кит што плука крв и масло – една од неколкуте што ја зема традицијата за лов на кит во Норвешка, и  зависноста од нафта, како нејзината тема.

Друг моќен дел со уметност во градот осврнува на падот на глобалните цени на нафтата и неговиот ефект врз економијата на Ставангер, нафтениот капитал во Норвешка. Делото го отсликува работникот за нафта насликан на едното сило, а неговиот имиџ се рефлектира, распаѓа на парчиња и исчезнува, од друга страна

Креирано од:


Пренеси го гласот