БРЕГАЛНИЧКИ ПОРТАЛ

ИДЕНТИТЕТ НА РЕГИОНОТ

Историјата на комичните стрипови

Пренеси го гласот

Стрипот е редица на цртежи распоредени во меѓусебно поврзани панели за да прикажат краток хумор или да формираат наратив, често сериски, со текст во балони и натписи. Традиционално, во текот на 20-тиот и 21-виот век, тие се објавени во весници и списанија, со хоризонтални ленти печатени со црно-бело во дневните весници, додека неделните весници нуделе подолги секвенци во специјални избоени стрипови. Со развојот на интернетот, тие почнаа да се појавуваат на интернет како webcomics. Имало повеќе од 200 различни стрипови и дневни цртани плочи во Јужна Кореја секој ден во поголемиот дел од 20-тиот век, во вкупен износ од најмалку 7,300,000 епизоди.

Почнувајќи од крајот на 1920-тите, стриповите се ширеле со нивното весело и духовито потекло за да прикажуваат авантуристички приказни, како што се  Попај, Капетан Лес, Бак Роџерс, Тарзан и Авантурите на Тинтин. Стрип-оперски ленти за континуитет, како што се судијата Паркер и Марија Ворт, добија популарност во 1940-тите. Сите се нарекуваат, генерално, комични ленти, иако карикатуристот Вил Ајзнер сугерира дека “секвенционалната уметност” би била подобра со жанровски неутрално име.

Во Велика Британија и остатокот од Европа, стриповите се исто така серијализирани во стрип-списанија, со приказна на лента која понекогаш продолжува да надминува три или повеќе страници. Стрип-лентите се појавија во американските списанија, како што се “Либерти и момчињата”, како и на предните корици на списанијата, како што е серијата Flossy Frills на додатокот на американскиот неделник .

Хумористичните стрипови обично се наоѓаат на страниците на забавните секции на некои весници, или повеќе на интернет, бидејќи повеќе трудови одат онлајн за да заштедат пари. Редакциски стрипови, обично се посериозни и се наоѓаат во рамките на страниците за мислење на весниците. Понекогаш писателите и уметниците соработуваат и создаваат стрипови, каде што е прикажана некоја приказна, наместо да чекаат нов документ за да дознаат што се случува во приказната. Некои уметници земале класични романи или други книги и ги претворале во графички романи, каде што приказната е илустрирана во стрип-формат. Некои комични ленти воопшто не се појавуваат во весници. Овие обично се наоѓаат на интернет и се наведуваат како webcomics. Сите овие не би постоеле денес, ако не постоел Жолтиот Кид на Ричард Фокс.

Наративните ленти и стрипови веќе подолго време се присутни, но формата што тие ја започнале околу 1865 година во Германија со Макс и Мориц на Вилхелм Буш. А виновни се двете “немирни“ деца кои станале основа за многу други стрипови.

Раните години: 1890-1920-тите

Првите избоени стрипови почнале да се појавуваат кон крајот на 1890-тите. Малите мечки, од Џејмс Свингертон, се појавиле најпрво, по што следувал  Хоган Алеј (домот на Жолтиот Кид) од Ричард Фокулт , и тоа за една година подоцна. Жолтиот Кид за прв пат се појави во Џозеф Пулицеровиот свет во Њујорк во 1895 година и стана голем хит.

Жолтиот Кид, исто така, претстави рана форма на говорниот меур што денес се гледа во повеќето стрипови. Како што стана сè попопуларен, неговите зборови беа отпечатени на неговата светла жолта ноќница.

Во 1912 година, Херст ја создаде Интернационалната услуга, подоцна позната како Синдикат на кралските карактеристики, која дозволувала трудови на Херст да изберат кои стрипови и други карактеристики сакаат да се појават во нивните документи. Кралот на карактеристиките подоцна ќе стане дом за многу ленти кои се уште се познати и ден денес, како што се Beetle Bailey и Blondie.

Некои уметници сметале дека треба да ги изразат своите политички ставови преку нивните ленти во ова време. Малите сирачиња Ени започна во 1924 година, привлечени од Харолд Греј.

Греј имал тенденција да ги изрази своите политички ставови, како што било неговото неодобрување на Новиот договор на претседателот Франклин Д. Рузвелт преку неговите приказни.

1930-тите: Стрипови – Одење во војна

bregalnickimarketing

DC Universe започна во 1937 година. Првото издание на Детективски стрипови, кое подоцна стана DC Comics, се појави таа година. Супермен првпат се појави во Акциските стрипови на DC Comic следната година. Првата инкарнација на Бетмен била во DC Comics во 1939 година. 1939 била исто така година кога светот бил запознаен со она што стана универзумот на Марвел.

Кога САД влегоа во Втората светска војна, комичарите го користеа своето влијание за да ги поттикнат читателите на домашниот фронт. Џек Кирби и Џо Симон ја создале Капетан Америка да одат и да се борат со нацистите. А истакната тема во текот на ова време беше добро триумфирање над злото.

1950-тите години: Целулоза и кикирики

Дивите западни и тврди криминални драми биле популарни теми во романите и во стриповите во ова време. Меѓутоа, едно место каде што не беа популарни било со наставниците и членовите на свештенството. Тие не мислеа дека децата треба да бидат изложени на такви елементи, и го охрабрија Конгресот да преземе активности за регулирање на стрип-индустријата. Органот за кодови на комедијата бил создаден во 1954 година за да ја следи содржината на стрипови и да ги направи посоодветни за децата.

Една лента која стана популарна во тоа време беше Кикирики, која започна во 1950 година. Првично наречени Лил Фолкс, креациите на Чарлс Шулц станаа една од најпопуларните ленти на сите времиња. Стрипот предизвика големи можности за продажба на Шулц, од телевизиски промоции до полнети животни, па дури и анимиран филм. Самата лента траеше до 2000 година.

1960-тите: Стрипови на Студената војна

Студената војна го стави зрачењето и нуклеарната енергија во многу умови на луѓето. Марвел ги претстави читателите на “Спајдермен” и “The Hulk” во 1962 година, а X-Men го уништи патот кон страниците веднаш наредната година

Креирано од:


Пренеси го гласот