БРЕГАЛНИЧКИ ПОРТАЛ

ИДЕНТИТЕТ НА РЕГИОНОТ

Macedonian Content Farmers: Илинденското востание

Пренеси го гласот

Празнувањето и сеќавањето на Илинденското востание годинава во Македонија ќе предизвика сосем поинакво чувство. Исто ќе биде и при прославата на независноста на Македонија на 8 септември. Добро е штп Македонците да ги слават овие историски настани во атмосфера со малку повеќе надеж во споредба со изминатите, да речеме, седум и кусур години. Како што Македонците се подготвуваат  го слават и чествуваат Илинденското востание од 1903 година, мислам дека е важно да се фокусираме на вашиот идентитет како Македонци и на вашиот идентитет како Македонија.

Во нашиот документарен филм, „Името е име“, нашиот измислен лик – патник разговараше со тогашната градоначалничка на Крушево Лефкија Гажоска, во славниот Македониум. Таа тогаш ни рече: „Придонесот на Крушево како република, која беше формирана во 1903 година по Илинденското Востание, , е фундаментален дел од македонската државност и несомнено и е добро познат на сите. Тие десет дена во кои државноста и органите на власта на Републиката воспоставуваат државност на македонскиот народ во Крушево значи многу за денешната стабилна, независна и самоуправна Република Македонија. Она што ние, луѓето од

Крушево, не прави горди и достоинствени, е дека и во таа прва власт имаше мултинационализам, беа застапени мултиетничноста и разните верски определби. Од шесте претставници од таа влада имало двајца Македонци, двајца Власи и двајца Албанци. Од тогаш Крушево негува толеранција и соживот и на некој начин почит кон личноста… Животот овде значи дека Македонците секогаш и секаде го носат Крушево во своето срце и секогаш на 2-ри август вратете се тука, да се собереме повторно, како што сакаме да кажеме, на изворот на револуцијата, на изворот на националноста и на изворот на неговото постоење за да не заборави кои сме ние, без разлика каде сме“.

Историчарот сер Роџер Скрутон (1944-2020) пишува за зачувување на националната држава во својата книга  „Политичка филозофија – аргументи за конзервативизмот“ и забележува дека „нациите се составени од соседи, со други зборови, од луѓе кои делат територија. Оттука тие имаат потреба од територијална надлежност. Територијалните јурисдикции бараат законодавство, а со тоа и политички процес. Овој процес ја трансформира заедничката територија во заеднички идентитет. И тој идентитет е национална држава.”

Македонија се квалификува како национална држава; иако е многу стара како место, територија, таа како правен субјект е модерна националната држава. Скрутон продолжува да образложува за „националната лојалност“. „Национална лојалност“, вели тој, „вклучува љубов кон домот и подготвеност да се брани домот“. Јас целосно се согласувам дека „националната лојалност“ е љубов кон домот, територијата и подготвеност да се брани. Тој дом, таа територија, во овој случај, е Македонија.

Скрутон продолжува: „демократиите го должат своето постоење на националните лојалности – лојалностите кои наводно ги делат владата и опозицијата, сите политички партии и електоратот како целина. Секаде каде што искуството на националноста е слабо или непостоечко, демократија не успева да се вкорени“. Сега помислете на Македонија и лојалност кон државата, домот, територијата. Демократијата во Македонија беше слаба, особено во изминатите седум години само затоа што има групи на луѓе кои не се лојални да ја бранат државата, домот, територијата.

Рецептот на Скрутон за овој проблем на слабост е следниот: „Мудра политика е да се прифатат аранжманите, колку и да се несовршени, кои еволуирале преку обичај и наследство, за да се подобрат со мали прилагодувања, но не и да се загрозат со промени, чии последици навистина никој не може да ги предвиди“.

-Целиот текст на подкастот на Macedonian Content Farmers

bregalnickimarketing

Креирано од:


Пренеси го гласот